Cererea pentru ambalaje din carton ondulat va ajunge la 176 mld dolari pana in 2019

carton

Se estimeaza ca cererea pentru ambalaje din carton ondulat va creste in medie cu 4% pe an, in urmatorii cinci ani.

Piata globala a cartonului ondulat era estimata la peste 140 miliarde $ in 2013, insemnand aproximativ 90 de milioane de tone de produse finite, conform unui nou raport de piata alctuit de Smithers Pira. Se asteapta ca cererea pentru ambalaje din carton ondulat sa creasca in medie cu 4% pe an in urmatorii cinci ani, insemnand aproape 115 milioane tone de material convertit pana in 2019.

” Viitorul Ambalajelor din Carton Ondulat pana in 2019 ” ofera o privire de ansamblu asupra situatiei industriei de carton ondulat in 2013, precum si previziuni despre piata globala pana in 2019, inclusiv definitii cheie si detalii ale anumitor piete geografice.

Conform raportului, cea mai mare tara producatoare de placi din carton ondulat este China, care este responsabila pentru mai mult de 27% din volumul total al pietei de hartie pentru carton produsa in 2013. De asemenea, China este lider mondial in procesarea cartonului ondulat, fiind responsabila de pana la 28% din totalul procesat in 2013.

Aproape 30% din volumul estimat pentru 2019 va fi folosit in industria amablajelor pentru alimente procesate, unde alimentele proaspete adauga inca 10% totalului. Este de asteptat ca piata ambalajelor pentru bunurile electronice, care includ dispozitive mobile, sa aiba sansele de crestere cele mai bune. Acest sector isi va creste volumul de consum de materiale din carton ondulat cu o medie de 5.6% pe an pana in 2019, reprezentand aproape 7% din volumul total al pietei pana la acel moment. Pana in 2019, ambalajele alimentare vor consuma aproape 47% din volumul total de placi din carton, alimentele procesate ajungand sa consume 30% din total. Bunurile electrice vor fi singurul sector consumator de ambalaje, care nu face parte din industria alimentara, urmate de produse din hartie si bunuri personale si casnice.

Ce anume alimenteaza si influenteaza aceasta cerere in crestere pentru materiale din carton ondulat? Conform ” Viitorul Ambalajelor din Carton Ondulat pana in 2018”, producatorii pe de-o parte investesc in programele de protectia mediului si optimizarea energetica sume semnificative, iar pe de alta parte sunt preocupati si de alte activitati care au ca scop reducerea consumului de apa si imbunatatirea logisticii si transportului. Aceste initiative si programe au efectul dorit, intrucat industria cartonului ondulat si-a atins amprenta de carbon cu inca 4.8% intre 2009 si 2011, urmare a reducerii de aproape 12% intre 2006 si 2008.

In plus, intensificarea utilizarii internetului pentru cumparaturi, stimulata de preponderenta utilizarii smartphone-urilor, si de cresterea proportiei de consumatori adaptati tehnologizarii, are un efect pozitiv asupra cererii de materiale din carton ondulat. Pe piata traditionala de retail, cu vanzare in magazin, o cutie din carton ondulat ar fi folosita pentru transportul a mai multor produse catre retailer in vederea vanzarii, pe cand acum, fiecare produs are ambalajul propriu secundar, pentru distributia direct catre client.

Ambalajele ” retail-ready”, sau ” gata de vanzare” sunt in trend ascendent, in urma influentei supermaket-urilor asupra pietei de retail, sustinute de acapararea pietei de retail, in incercarea lor de a imbunatati eficienta in magazin si a distributiei.

La fel ca trendurile acestei industrii, economia globala pare sa fie pe punctul unei cresteri mult asteptate, dupa ani de stagnare si declin, venind cu si mai multe oportuntati pentru crestere, in urma cererii de ambalaje din carton ondulat.

Sursa: smitherspira.com

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.